Az idei év eddig bejelentett legnagyobb beruházása keretében a Mercedes 400 milliárd forint értékben új gyártósorokkal bővíti magyarországi összeszerelő és karosszéria üzemét - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Kecskeméten. Ez azt jelenti, hogy új elektromos modellek gyártása kezdődhet Magyarországon, ami egyrészt egybevág a cég azon törekvésével, hogy 2030-ra csak elektromos modellek legyenek a termékpalettájában. Másrészt a kecskeméti gyár jövője szempontjából is fontos lépés, lényegében megerősítette az itthoni gyár jövőjét a cég, hiszen a Mercedes néhány éven belül leállítja az A- és B-osztályú modellek gyártását, melyek közül az A-osztályt Kecskeméten is gyártják.
Leállt a kecskeméti Mercedes-gyár, január 12-ig nem lesz termelés – írja a Baon.hu és a 444.
A globális csiphiány a magyarországi autógyártóknál is termelésingadozást okozott, az alkatrészek beérkezésének kiszámíthatatlansága tarthatatlanná tette a rendelések teljesítésének korábban megszokott rendjét. Az MTI-nek nyilatkozó cégek arról számoltak be, hogy a piac elemzésével és rugalmas termelésszervezéssel próbálnak úrrá lenni a helyzeten, törekszenek a dolgozói állomány megtartására, ugyanakkor arra számítanak, hogy a félvezető-ellátás problémája még hónapokig sújtani fogja az autóipart.
Három hétre leáll a kecskeméti Mercedes-gyár – tudta meg a Hírös.hu. A vállalat tájékoztatásából az is kiderült, hogy a beszállítói nehézségek miatt van szükség a gyártási szünetre, amit karbantartási tevékenységekre, illetve az új modell sorozatgyártásának előkészületeire használnak fel.
Csütörtökön számoltunk be arról, hogy ideiglenesen leállt a kecskeméti Mercedes-gyár, és várhatóan egészen május 2-ig szünetel majd a termelés. A gyár hivatalos válaszában jelezte, hogy a világban tapasztalható félvezetőhiány valóban hatással van a termelésére, amely miatt a 17. naptári hétig bezárólag módosította termelési programját.
Szerdán reggel leállt a kecskeméti Mercedes-gyár, és egészen május 2-ig szünetel a termelés – értesült a baon.hu. A termelés ideiglenes felfüggesztésére állítólag egy szenzor hiánya miatt volt szükség.
A korábbi évekhez hasonlóan a Mercedes-Benz Hungária Kft. és Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. közösen ismertette a 2020-as év eredményeit csütörtökön. A koronavírus-járványra tekintettel idén egy bő 22 perces videót tettek közzé, amelyből kiderült, szinte darabra pontosan ugyanannyi Mercedes-Benzt helyzetek forgalomba hazánkban tavaly, mint 2019-ben. A koronavírus-járvány, a kihívásokkal teli működési környezet nem vetette vissza érdemben a kecskeméti gyár teljesítményét sem, több mint 160 ezer autó gördült le a gyártószalagról.
A koronavírus-járvány miatti tavaly tavaszi leállások, a termelés vártnál lassabb felfuttatása és a második hullám megfékezése érdekében hozott szigorú korlátozó intézkedések miatt durván 4,3 millió járművel kevesebb készült el az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban 2020-ban. Az Európai Autógyártók Szövetsége által publikált számokból az is kiderült, hogy a járvány jelentős kiesést okozott a magyar autógyártásnak, de mi kíváncsiak voltunk arra is, hogy hogyan alakult a termelés az Audi Hungariánál, a Magyar Suzukinál és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungarynél tavaly.
Megkezdődtek a Mercedes-Benz új présüzemének építési munkálatai Kecskeméten. A gyár második présüzemében a tervek szerint 2022-ben indul el a termelés. A beruházás mintegy 200 munkavállalónak biztosít majd munkahelyet. A tavaly bejelentett kapacitásbővítés több, mint 100 millió euróból valósul meg, a kivitelezés a tervek szerint halad, jelenleg már az alapozást előkészítő földmunkák folynak.
A globális chip-hiány egyre nagyobb méreteket ölt az utóbbi hetekben, a jelenség világszerte kedvezőtlen hatással van a vezető autógyártók működésére, amelyek egymás után kényszerülnek a termelésük ideiglenes felfüggesztésére, lassítására, átütemezésére. A félvezetők hiánya immár a magyar autó- és motorgyártásban is okoz fennakadásokat. A kecskeméti Mercedes-gyár napokra leáll majd, míg Győrben az Audi a motorgyártásnál csökkentett termelést, az autógyártásban pedig egyműszakos munkarendet vezet be. Az esztergomi Suzuki-gyár termelésére egyelőre nincs hatással a chip-hiány.
A globális chip-hiány immár a magyar autógyártásban is fennakadásokat okoz, a kecskeméti Mercedes-gyár ugyan egy hónapos leállást követően újraindítja termelését vasárnap, de jövő szerdán újra leállítja azt a félvezetők hiánya miatt. Az alkatrészhiány megállíthatatlanul söpör végig a világon, amennyiben a probléma nem oldódik meg rövidtávon, akár a 2021-re vonatkozó növekedési kilátásokat is veszélybe sodorhatja.
Négy beruházást jelenthetek ma be - nem is akármilyeneket - összesen 64 milliárd forint értékben. Közülük a legnagyobb a kecskeméti Mercedes-gyár jelentős bővítése, melynek köszönhetően a vállalat megkezdi - hazánkban elsőként - tisztán elektromos autók gyártását - írta ma reggel Szijjártó Péter hivatalos Facebook-oldalán. Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary gyárigazgatója elárulta azt is az eseményen, hogy a kompakt Mercedes-Benz EQB gyártása indul el Kecskeméten jövő ősszel.
A Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója jóváhagyta a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary ”MBMH 2027 HUF Bond” elnevezésű kötvényeinek az XBond piacra történő regisztrációjához készített információs dokumentumát.
Csak úgy záporoztak kedden a fontos bejelentések Kecskeméten: kiderült, hogy Magyarországon elsőként a Mercedes-Benz gyárt majd konnektorról tölthető plug-in hibrid modelleket, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et. Christian Wolff, a kecskeméti Mercedes-gyár igazgatója pedig jelezte, augusztus 1-től ismét három műszakban termel majd a hazai üzem, és ha mindez nem lett volna éppen elég, kijelentette azt is, hogy még az idén megkezdődik a Mercedes-Benz A-osztály plug-in hibrid változatának hazai gyártása.
A globális kereslet lassulása és a sokasodó kihívások ellenére összességében jó évet zártak a meghatározó magyar motor- és autógyártók 2019-ben. A közzétett éves beszámolókból kiderült, a győri Audi-gyár és a kecskeméti Mercedes-gyár korábban soha nem látott árbevételt ért el, de nem lehetett oka a panaszra az esztergomi Suzuki-gyár menedzsmentjének sem. A meghatározó költségek megugrása miatt ugyan több helyen csökkent, vagy nem változott a profitabilitás, így is érdemi profitot tudott realizálni a szereplők többsége. Ezt az idilli állapotot zúzta darabokra a koronavírus váratlan megjelenése. A járvány megfékezése érdekében hozott rendkívül szigorú korlátozások fájdalmas hatással voltak a hazai operációk, az egyes cégcsoportok működésére. Vélhetően utóbbiak szorult helyzete is fontos szerepet játszik abban, hogy a korábbi évek gyakorlatával ellentétben hatalmas osztalékot fizet az Audi Hungaria, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary és az Opel Szentgotthárd az anyavállalatának.
Fontos megállapodás született a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary és a VASAS, valamint az MTSZSZ szakszervezetek között annak érdekében, hogy a kecskeméti Mercedes-gyár mintegy 4 400 dolgozójának munkahelye és bére hosszútávon biztosított legyen.
Matt Gaetz rájött, hogy elég volt neki nyolc év kongresszusi munka.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az Oresnyikről beszélt az orosz elnök.
Trump emberei foglalkoztatják az internetezőket.
Megérkeztek a 2025-ös extraprofitadó részletei.
Megérkezett a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének második epizódja.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.